'You've got to find what you love,' Jobs says (スピーチの全文)

私は、早速、2005年のスタンフォード大学卒業式でのスティーブ・ジョブスのスピーチをダウンロードしてきました。読んだことがない方、聞いたことがない方は、ぜひ一読をお勧めいたします。読んで、私は勇気付けられました。座右の銘にしたい言葉がたくさん詰まっています。英語はやさしいです。高校生でも読める、聞けます、きっと。いつかどこかの教科書に使われることになるのではないかな?と思います。Video

  • "you can't connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future. You have to trust in something ― your gut, destiny, life, karma, whatever."
  • "the only way to do great work is to love what you do. If you haven't found it yet, keep looking. Don't settle."
  • "Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma ― which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of others' opinions drown out your own inner voice."
  • "Stay Hungry. Stay Foolish."